Προγράμματα 2016-17
Προγράμματα 2016-17
1) Πρόγραμμα Τηγανοκίνηση
Η εκστρατεία για την συγκέντρωση τηγανελαίου βρίσκεται σε εξέλιξη για τέταρτη σχολική χρονιά στο σχολείο μας. Τα παιδιά είναι πολύ ευαισθητοποιημένα σε σχέση με το θεσμό της τηγανοκίνησης.
Οι τάξεις που συμμετέχουν πιο ενεργά στο πρόγραμμα επιβραβεύονται. Τα παιδιά μπορούν να φέρνουν το τηγανέλαιο στο σχολείο κάθε Πέμπτη πρωί. Οι ποσότητες καταμετρούνται και καταγράφονται συνολικά, για κάθε τάξη ξεχωριστά.
Στόχος είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του προγράμματος. Βοηθούμε την οικολογική συνείδηση των μαθητών μας-μελλοντικών πολιτών.
Φέρτε στο σχολείο το λάδι που έχει χρησιμοποιηθεί για τηγάνισμα!
Μην το πετάτε σε καλάθους, στο χώμα, στην αποχέτευση. Μολύνει τα υπόγεια νερά και αργεί πολύ να διασπαστεί!
Μη σας νοιάζει αν είναι λίγο λερωμένο (δηλ. αν έχει ίχνη πατατών, αν μυρίζει ψάρι κλπ). Το ειδικό μηχάνημα τα καθαρίζει εντελώς!
Το 5% του πετρελαίου που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά μας περιέχει (διά νόμου της ΕΕ) βιοντίζελ. Προς το παρόν, είμαστε υποχρεωμένοι να εισάγουμε ακόμη λίγο βιοντίζελ από άλλες χώρες διότι δεν μπορούμε να το συγκεντρώσουμε. Ας προσπαθήσουμε ακόμη λιγάκι!
Υπάρχει οικονομικό κέρδος για το σχολείο μας. Για κάθε τόνο που μαζεύουμε (2 βαρέλια) εισπράττουμε €100 τα οποία χρησιμοποιούμε για το καλό του σχολείου μας.
Πολύ διαφωτιστικό είναι το ακόλουθο φιλμάκι που ετοίμασε το Κέντρο Μελετών και Έρευνας ΑΚΤΗ. Πατήστε τον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.youtube.com/embed/NK6dqyBUQdk.
Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.
2) "Ταξίδι Ζωής" (Πρόγραμμα του Σταθμού Πρόληψης και Συμβουλευτικής "ΑΧΙΛΛΕΑΣ" (ΚΕΝΘΕΑ))
Τη φετινή σχολική χρονιά, το σχολείο μας θα συμμετέχει στο πιο πάνω προληπτικό πρόγραμμα.
Εμπίπτει στα προγράμματα αγωγής υγείας και απευθύνεται σε μαθητές Ε’ και Στ’ Δημοτικού και Α’ και Β’ Γυμνασίου.
Σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν τέτοιους προστατευτικούς μηχανισμούς που θα τα αποτρέψουν από το να θέσουν την ψυχική ή και σωματική τους υγεία σε κίνδυνο, και να αναπτύξουν ασπίδα έναντι στις εξαρτήσεις.
Μέσα από το πρόγραμμα τα παιδιά εξερευνούν την ταυτότητα τους, καλλιεργούν την ικανότητα λήψης απόφασης και την στοχοθέτηση. Το πρόγραμμα επιδιώκει την καλλιέργεια της ανάληψης ευθύνης για τις επιλογές του κάθε ατόμου και της ευθύνη για την προαγωγή της σωματικής και ψυχικής τους υγείας και ισορροπίας. Επίσης, δίνεται έμφαση στην ενίσχυση των σχέσεων του παιδιού με την οικογένεια και το ευρύτερο περιβάλλον στο οποίο ζει.
Για τα παιδιά μας, το πρόγραμμα επιδιώκει ενίσχυση αυτοπεποίθησης, ενίσχυση αυτοεικόνας και αυτοαξίας, διαχείριση συναισθημάτων άγχους, θυμού, αύξηση της ψυχικής ανθεκτικότητας και προβλημάτων, δεξιότητες επικοινωνίας, αντίσταση στην πίεση των συνομηλίκων, αποδοχή της διαφορετικότητας, γενικεές γνώσεις για τις εξαρτήσεις (αλκοόλ,κάπνισμα) και κατανόηση του φαινομένου σχολικός εκφοβισμός.
Το πρόγραμμα αυτό θα αποτελείται από 6 βιωματικά εργαστήρια, που θα γίνουν σε διάφορες χρονικές στιγμές στο φετινό σχολικό έτος.
Το υλικό στηρίζεται σε μέθοδο ενεργητικής μάθησης, με μορφή βιωματικών εργαστηρίων που χρησιμοποιούνται ευρέως στην αγωγή υγείας και η οποία επιτρέπει πλήρη συμμετοχή των ιδίων των μαθητών στις διαδικασίες μάθησης.
Για περισσότερες πληροφορίες και βοήθεια συμβουλευτείτε τον παρακάτω σύνδεσμο του ΚΕΝΘΕΑ. http://www.kenthea.org.cy/
3) Περιβαλλοντική δράση "Γινόμαστε ιππότες αειφορίας: Dixan για ένα λαμπρό μέλλον" (Το πρόγραμμμα τρέχει για 2η συνεχή χρονιά στο σχολείο μας).
Μερικές από τις δραστηριότητες του προγράμματος ήταν:
Εκστρατεία καθαρισμού συγκεκριμένων σημείων του Δήμου. Στο Α' Δημοτικό Σωτήρας συμμετείχε στην Eυρωπαϊκή Eκστρατεία Kαθαριότητας «Let’ s Clean up-Europe Day». Ετοιμασία ενημερωτικού τρίπτυχου από τους μαθητές, για ευαισθητοποίηση του κοινού σε ζητήματα, τα οποία αφορούν στη διαχείριση απορριμμάτων και την προστασία του περιβάλλοντος.Δράση για την προστασία του περιβάλλοντος με αποστολή επιστολής προς το Δήμο Σωτήρας. Τα παιδιά του Α΄ Δημοτικού Σχολείου Σωτήρας γίνονται "Φίλοι της Φύσης". Ο γεωπόνος Γιώργος ΧατζηΚωνσταντής από το Υπουργείο Γεωργίας επισκέπτεται το σχολείο μας και δίνει πληροφορίες στα παιδιά για τους σχολικούς λαχανόκηπους. Διαγωνισμός για το σχεδιασμό και τη διαμόρφωση του σχολικού λαχανόκηπου. Βράβευση των έργων που ξεχώρισαν και διακρίθηκαν. Κατασκευή και φύτευση λαχανόκηπου.